TURISTICKÝ INFOPORTÁL Z REGIÓNU POD JAVORNÍKMI, Dnes je:

• | Napísal: Super User
  • | Uverejnené: pondelok, 20. marec 2017, 12:03

CYKLOTRASA / U TABULÍ - VELKÉ KARLOVICE - BUMBÁLKA

Popis trasy: Náročná cyklotrasa, ktorá prepája hraničné prechody s turistickým centrom vo Velkých Karloviciach.

Dĺžka: 11,9 km
Prevýšenie: 469 m
Náročnosť: SPORT
Určenie: MTB bicykel
Povrchy: asfalt, štrková cesta, lesná cesta

cyklotrasa-region-javorniky-u-tabuli-velke-karlovice-bumbalka-01

Trasa začína v lokalite U Tabulí na slovensko-českej hranici pri pamätníku SNP. Pokračuje po lesných cestách a lesných chodníkoch stúpaním do lokality Oselná. Tu sa nachádza križovatka cyklotrás. Odtiaľto po spevnenej lesnej ceste trasa pokračuje príjemným zjazdom s peknými výhľadmi do doliny až ku golfovému areálu pri hoteli Horal. Trasa v tomto mieste na krátku chvíľu vychádza na cyklochodník Cyklostezky Bečva. Po ňom pokračuje do lokality Babská, kde odbočí doprava. Rovnomennou dolinou pokračuje ešte 1,5 km po asfaltovej lesnej ceste. Následne sa povrch mení na štrkovú lesnú cestu a pomaly začíname strmšie stúpať až k chate Celnica. Na chate sa môžeme občerstviť pred ďalším náročným stúpaním, ktoré nás čaká po strmej lesnej ceste na horský hotel Súkenícka a ďalej až k rozhľadni Čarták. Rozhľadňa je vysoká 30 m a je z nej krásny kruhový výhľad na celé okolie, nie je však otvorená cez zimné mesiace (kľúčik na chate Súkenická). Od rozhľadne už trasa pokračuje klesaním až do sedla Bumbálka, kde končí na križovatke viacerých slovenských a českých cyklotrás.

cyklotrasa-region-javorniky-u-tabuli-velke-karlovice-bumbalka-02

(Zdroj a viac info: portál CYKLTORASY.SK - otvoriť)